Nereden geliyoruz? Neyiz? Nereye gidiyoruz?


"Bir ay boyunca zihnimi meşgul eden büyük bir tabloyu ölmeden önce yapmak istedim. Olağanüstü bir heyecanla gece gündüz durmadan çalıştım." 



Gauguin hiç yapmadığı kadar büyük bir tablo yaptı ve ona Nereden geliyoruz? Neyiz? Nereye gidiyoruz? adını verdi. Pek çok kişi bunu, onun son önemli resmi olarak değerlendirir. Bu tabloyu tamamladıktan sonra yakındaki bir tepeye çıkıp orada bir miktar arsenik almış, ama ölmeyip yalnızca hastalanmıştır. Yaşamının son altı yılında bu devasa boyutlu tabloya eş başka bir resim yapmadı. Tabloyu dört metre uzunluğundaki bir çuval bezine yapmıştı. Gauguin'in bu büyük eser için hiçbir hazırlık yapmadığı yönündeki söylentilere rağmen muhtemelen karelere bölünmüş kopya kağıdının üzerine yapılmış çizimlerden yararlanmıştı. Nereden Geliyoruz? isimli bu tabloyu "felsefi bir çalışma" olarak değerlendirmiş, tablonun "sağdan sola doğru okunması" gerektiğini söylemişti. Bu okuma biçimi çoğunlukla doğu kökenli metinlerde görülür.

Tablo adeta dünyanın bir envanteridir ve insanlar, hayvanlar, bitkiler, taşlar, su ve gökyüzünü içermektedir:


Bu sahne Cennet'e benzetilmiştir. Bu figür bilgi 
ağacından meyve koparırken görülmektedir.


Pençesinde bir kertenkele tutan bu tuhaf beyaz kuş 
boş sözlerin yararsızlığını simgeliyor. 



Çocuk yaşamın başlangıcını 
simgeliyor.




Bu, bir Tahiti tanrıçası olmamakla birlikte bir put 
haline gelen bir kadını simgeliyor. 



Yaşlı kadın yaşamın sonunu 
simgeliyor.

*
Cennete Kaçış

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder