Muybridge / Francis Bacon



Her zaman fotoğrafa çok ilgiliydim. Yaptığım resimlerden çok daha fazla fotoğrafa baktım. Çünkü onların gerçekliği, gerçeğin kendisinden daha kuvvetlidir. Bir olaya şahit olduğunuzda çoğunlukla onu detaylı açıklayamazsınız. Ayrıca, polis soruşturmalarında bütün şahitlerin olaya dair farklı görüşleri vardır. Hâlbuki olayı sembolize eden bir görüntüye bakarsanız; olay sanki o anda oluyormuşçasına durdurabilir ve onu daha kuvvetli bir şekilde hissedebilir, daha şiddetli bir şekilde özümseyebilirsiniz.

Benim için fotoğraf, esas olaya daha açık ve daha doğrudan ulaştırdığı için önemlidir.



 İzleme (Görülmeye değer şeye hoşlanarak bakma) kendi gerçekliğimi hayal etmeme izin verir ve bu gerçekten çıkardığım düşünce, başka düşünceleri keşfetmeme yardım eder ve bu böyle devam eder... Çalışmam bakıp aklıma kazıdığım ve sıklıkla karşıt konuları içeren birçok görüntü tarafından yaratılan bir düşünce zincirine dönüşür. Bir görüntü diğeriyle ilişki içindeyken önerilere bakarım.

Görsel bilgi hakkında esas kaynağını insan ve hayvan hareketlerini fotoğraflayan 19. yüzyıl fotoğrafçısı Muybridge'tir. Çalışmaları inanılmaz derecede kesinliklidir. Hareketin görsel bir sözlüğünü; adeta canlı bir şekilde oluşturmuştur. Orada her şey, hiçbir yetenek veya sahne olmaksızın insanların ve hayvanların hareketleri üzerine ansiklopedik bir dizge gibi sunulmuştur. Modelsiz çalıştığım için bu inanılmaz kullanışlı bir ilham kaynağıdır.





Bacon'ın stüdyosunda bulunan
 muybridge fotoğrafları

Görüntüler aynı zamanda fikirleri bulup onları gerçekleştirmeme yardım ederler. Birbirine karşıt yüzlerce farklı görüntüye bakarım ve onlardan detayları ayıklarım, tıpkı başkasının tabağından yiyen insanlar gibi. Resim yaptığım zaman hayalimden bir görüntüyü resmetmek isterim ve bu görüntü hemen devamında değişime uğrar. Hatta bir keresinde bir fotoğrafçı arkadaşımdan güreşen adamların fotoğraflarını çekmesini rica etmiştim, fakat işe yaramadı. İnsanlar her zaman hareketlerimi fotoğraflardan aldığımı düşündü, lâkin bu tamamen yanlış. Resmettiğim şeyi icat ediyorum. Ne olursa olsun bu da doğal hareketin tam tersi oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder