Massacre in Korea (Pablo Picasso)


" Tıpkı, modern çağın simgesi Picasso'nun öncüsü saymanın elde olmadığı gibi: 1951 tarihini taşıyan "Kore'de Katliam", düpedüz Goya'nın 1814 tarihli Üç mayıs infazları'nın bir çeşitlemesidir.


İçinde yaşadığı tarihsel dönemin uğursuzluklarına, ilk 1937'de, yüzyılın en fazla çalkantı doğurmuş yapıtıyla diklenmişti Picasso: Guernica.

Önceleri, Savaş'ın acımaszlığını yansıtmadığı gerekçesiyle soğuk karşılanan, hatta düş kırıklığı yaratan bu tablo, zamanla, Picasso'nun resmi bütünleyene dek gerçekleştirdiği bütün taslaklarla da güç kazanarak, Barış'ın simgesi haline gelmişti.

"Guernica", Kendi başına bir simge olmanın ötesinde, her bir öğesine ressamın yüklediği simgesel değerlerle katman katman sorunsalını derinleştirmiş,çıplak gerçeğin derin boyutlarına yönelinmesini sağlayarak anlamsal bütünlüğünü kotarmıştı."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder