Striding Man (1960, Alberto Giacometti)




 Giacometti'nin sessizi kutsayıcı harcının dönüştüğü yontular -daha ilk biçimle tanıştıklarında , ilk hiçlikten birliğe geçiş adımlarında dünyanın orta yerine savrulmuş birer telaş gibidir o mat lekeler.
Sonra, iyiden iyiye yeryüzüne çıkarır Giacometti onları. Odada, benzerlerinin kıyasıya acılı durgunluğundan ne kapmışsa kapmış, boşluğa bir ölçüsüzlük birimi olarak katılmıştır bu suret. Neyin tasarımıdır ki, o koyu giz yüklü ifade.

Dışarıda, Giacometti'nin herhalde titizlenerek seçtiği çıplak, dümdüz bir bozkır parçasında, boşluğa yontulmuş, Giacometti'nin sert, kalın elleriyle havaya oyulmuş ve sanki bir eriyik, uçucu bir töz iken özdeğin başka bir evresiyle birleşip başkalaşmış, taşlaşmış, bronzlaşmış duruyorlar.  

Enis Batur

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder