Africa / James Nachtwey



Kariyerimin yarısını Afrika'da geçirdim. Bir durumda veya diğerinde... Bu durumlardan kesinlikle en trajik ve yıkıcı olanı açlık ve kıtlıktır. Aslında bu açlık, doğanın değil; savaşın bir sonucudur. Bu, aslında en eski kitle imha silahlarından birisidir. Oldukça ilkel ...ama bir o kadar da etkili. Yiyecek verilen merkezlerde çekilen açlık mağdurlarının fotoğrafları herkes için önemlidir Bizler insanların değil, onlara yardım etmeden açlıktan ölenlerin fotoğraflarını çekiyoruz. Arkamıza bakmadan uzaklaşıyoruz. Daha kritik konuları yayınlamak en zorudur. hiçbir zaman kolay olmadı, ama son yıllarda daha da zorlaştı. Çünkü toplumumuz, eğlence dünyası, yıldızlar ve moda tarafından işgal edildi. Reklâmcılar, kendi ürünlerini insanlık trajedisine ilişkin fotoğrafların yanına koyulduğunu görmek istemiyorlar. bu, onların toplam satışları ile ilgili bir şey. Ben, fotoğrafları medyada görünmesi için çekiyorum. Niyetim, fotoğraflarımın sanat objeleri olarak görünmesi değil. Onlar, bir çeşit iletişim aracı. Ne zaman işimden bir sonuç alsam, hoşnut oluyorum. Fakat yapacak çok şeyim var. Hiçbir zaman işimin tamamlandığını ve gerçekten memnun olduğumu hissetmedim. Gerçekten mutlu olduğumu söyleyemem, çünkü fotoğraflar, içinde her zaman diğer insanların trajedisini ve mutsuzluğunu barındırıyor. Bu, olsa olsa insanların dikkatini bu sorunlara odaklanmasını sağlayan acı bir mutluluktur. Belki de bir şeyleri başlatır umuduyla hareket eden bir kum tanesi gibi.

fotoğraflar ve yazı:
 James Nachtwey









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder